luni, 7 martie 2011

Nici o zi fara praji!!!

N-am nici o treaba cu gatitul! Niiiiiiiiiiiiici o treaba! Nu-mi place sa gatesc si nici nu fac decat strictul necesar, mai cu spor, ce-i drept, acum de cand cu copilul. Pentru mine nu ar fi o problema ca nici sa mananc nu ma omor cine stie ce. Singura chestie e ca pitica receptioneaza starea asta de fapt, sau cel putin asa imi spune toata lumea, si mananca din 2 in 3 cu precadere nu. Deci tot eu sunt de vina, normal! Sau cum s-ar explica faptul ca mananca dovlecel si broccoli cu branza dulce la cuptor (bleah!) sau peste fiert cu niste legume terciuite si nu o ciorbita de vacuta sau un gratarel ceva?!
E, cu prajiturile e alta poveste!!! Nu cu dulciurile ca bomboanele nu-mi plac, nici biscuitii de exemplu, iar fara ciocolata o duc bine mersi. Dar prajiturile??!?!?! Energia mea zilnica. Plus ca p-astea si imi place sa le fac. Si pitica le-a prins gustul inca din burtica. Pai doar nu din legume si fructe am pus eu aproape 25 de kg in sarcina!! (Nu ma bomnabiti ca le-am dat jos… printr-un regim sanatos bazat tot pe prajituri :))
In fine… unde vreau sa ajung??? Am vazut vineri la televizor o prajitura care arata senzational. Am luat ingredientele de pe net (ca le-au postat si acolo) si m-am hotarat sa o mestesugaresc si eu. Totul parea un amestec de ceva cu un amestec de altceva. Ti-ai gasit!! M-am lamurit inca o data ca bucatarii astia care se cred vip-uri mai mult te aburesc. Iti zic ceva acolo si te lasa cu ochii in soare ca apoi ce nevoie ai mai avea de ei! Dar nu m-am lasat! Am amestecat faina, oua, unt, zahar, praf de copt si ce-a mai zis nenea ala acolo si mi-a iesit o chestie sfaramicioasa care nu se lega de nici o culoare. Ce blat??? Nici ca pe plastelina nu puteai sa il intinzi si sa ii dai de cap in tava. In concluzie am inceput sa mai torn – niste iaurt, niste lapte si mai mult lapte… pana am facut aluatul cam ca ala de pandispan. Cu crema a fost simplu. Chiar am facut repede un maglavais de iaurt si oua si zahar si multa lamaie. Dar iar am dat de necaz la asamblare. Pai peste blat se turna crema… dar cum sa fac sa am ceva blat si deasupra??? Am zis fie ce-o fi… pun blat si sub si peste… si daca s-a scufundat ce??? M-am resemnat ca fac o noua prajitura, dupa ochii mei si o botez “Cum o fi”. Am bagat-o la cuptor in ideea ca oricum am caine s-o manance.
Surpriza a fost ca a aratat foarte bine. Nu ca cea de la tv, dar apetisant. Si a iesit si buna la gust si a fost si apreciata. Pai ce sa cer mai mult de la o biata prajitura?! (De fapt s-ar zice ca a iesit mai mult placinta.) Asa ca sac bucatarului si retetei tv, am o experienta mult prea vasta in mancat prajituri sa nu fi stiut ce sa combin acolo ca sa o fac reusita!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu