miercuri, 1 februarie 2012

Portia Arinei de aseara


Si a mancat-o toata! Singurica! Ficatei si orez cu legume si stafide. Am gasit reteta intr-o brosurica. Simpla si cat de sanatoasa se poate.

Ficateii i-am pus separat intr-o cratita, mai mult la fiert decat la prajit - am pus un strop de ulei si mai multa apa si i-am acoperit cu un capac. Dupa ce s-au facut (adica sa nu mai aiba strop de sange), am pus sare, am luat portia Arinei si pe ceilalti i-am lasat sa se prajeasca bine pentru ca adultii mai mananca si nedietetic.

Iar treaba cu orezul a stat cam asa: intr-o tigaie de teflon am pus ceapa maruntita, iarasi cu putin ulei si mai multa apa - reteta e cu ceapa calita (incins tigaia, incins uleiul, pus ceapa etc., stiti voi!), doar ca ceapa calita face rau la stomac... asa ca am preferat sa o fierb cam 3 minute. Apoi am pus un morcov si un ardei lung rosu si le-am fiert cu totul cam 5 minute. Am spalat orez (o cana mai mare) si l-am pus si pe el impreuna cu mazarea boabe pe care o am in congelator de asta vara (asta chiar e sanatoasa ca e de gradina!). Cam 2 maini de mazare. Si au fiert cu toate acolo cam jumatate de ora. Cand a scazut apa si toate cele erau moi, adica sa nu simti orezul ca pietricele printre dinti, am pus niste sare, putin piper, apoi o mana serioasa de stafide, patrunjel tocat... si dupa 2 minute am stins focul. Si gata!! Bun-bun!! Sau cum zice Arina, "mun!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu