duminică, 26 februarie 2012

Indian Flavors: Curry Rice, Tandoori Chicken, Chicken with Curry Sauce

Oameni buni, se poate! Daca vrei, reusesti tot ce ti-ai propus si asta e pana la urma valabil nu doar in bucatarie dar si in viata in general. Important este sa iti stabilesti obiectivele si pasii de urmat pentru a le realiza. Restul vine de la sine cu putina determinare.

Astazi mai toata ziua (habar nu am cand a trecut timpul) mi-am petrecut-o in bucatarie dar rezultatul a meritat fiecare clipa dedicata in acest mod.

Nu sunt mare gospodina, am perioade cand trec prin bucatarie doar ca sa beau niste apa, dar sunt o mare gurmanda si cateodata ma apuca un si mai mare chef de bucatareala. Mancarea in general imi iese gustoasa. Nu ma pricep la prajituri in schimb, dar aici compenseaza Alina perfect deci nici nu este nevoie :-) .

Pentru ca anul trecut am descoperit mancarea indiana, pentru ca acum 2 saptamani l-am vazut pe Jamie Oliver cum prepara astfel de bucate "tematice", pentru ca saptamana trecuta am comandat condimentele necesare, astazi mi-am luat inima in dinti si cu riscul ca in final sa pun mana pe telefon si sa comand de la Karishma, m-am pus pe treaba. (Nici nu mai mentionez ca preludiul l-am facut cu niste bruschete, cu supa chinezeasca si cu piure de legume - o saptamana nu mai calc prin bucatarie!)


Nu voi trece cantitatile exacte pentru ca depinde cat "produs" final vrei sa obtii, depinde ce gusturi sau opinii avem fiecare dintre noi si apoi daca dam copy-paste din retele altora se duce toata distractia.

Sa le analizam atunci pe rand, cu caracter general, ca sa va faceti o idee.


Curry Rice


Am calit intr-o lingura de ulei de masline, partea alba de la 4 cepe verzi (restul il folosisem deja la supa chinezeasca) si 2 catei mari de usturoi taiati foarte fin. Am adaugat orez si o lingura de curcuma (turmeric) si am continuat calirea vreme de cateva minute. Pentru un plus de gust, am folosit apa rezultata de la fierberea legumelor pentru supa. Nu pot indica o cantitate exacta pentru ca imi place sa adaptez lucrurile din mers si totul depinde si de orez dar si cum ne place fiecaruia dintre noi sa il pregatim (mancam). Mie una imi place acel orez usor zemos. Evident ca reteta se poate imbunatati adaugand stafide, migdale sau ananas. Eu am vrut sa fie ceva simplu si usor.


Tandoori Chicken


Am folosit ciocanele si bucati de piept de pui (ciocanelele s-au dovedit de departe mai gustoase) pe care le-am crestat si le-am lasat in frigider vreo doua ore cu zeama de lamaie si sare.

Apoi am preparat la blender o marinata din: 1 borcanel de iaurt de baut, 1 ceapa de apa mica, 5 catei de usturoi, 50 g de ghimbir proaspat, 1 lingura de condimente Tandoori masala.

Am "aruncat" apoi puiul in marinata si am pus totul la frigider pentru cateva ore (3 spre 4). Unii zic minim o ora, altii maxim 8, iar altii spun sa lasi totul in marinata peste noapte.

Am rumenit bine puiul la gratar pana a capatat culoarea specifica de "usor ars".



Chicken with curry sauce


Jamie ne-a invatat ca acest curry sauce poate fi baza pentru multe feluri de mancare. Si daca faci o cantitate mai mare pe care nu o folosesti in intregime, atunci restul ramas il poti congela cu succes. Sper ca are dreptate pentru ca asa am si facut ca sa ma bucur si in alte zile de munca de astazi.

Trebuie sa precizez ca toate retetele, desi au fost elaborate dupa o cercetare indelungata pe site-uri si bloguri de specialitate, au o amprenta personala. Pana la urma asta este frumusetea gatitului.

Cum am pregatit curry sauce? Simplu, cu multa rabdare si utilizand urmatoarele ingrediente: morcov (3 buc medii), ardei gras (1 kapia rosu si 1/2 gras, verde), ardei iute (2 buc din pacate iuti doar in teorie), ceapa de apa (2 buc medii), usturoi (6 catei), 100 g ghimbir proaspat.

Toate au fost maruntite bine la blender si amestecate. Le-am pus la calit intr-o lingura de ulei de masline si dupa vreo 10 minute, am adaugat sare, piper, 1 lingura de garam masala si 1 de turmeric. Le-am lasat sa fiarba, in suc propriu inca vreo 5 minute si am adaugat 4 rosii (care au fost coapte pe gratar in prealabil si evident decojite) si apa. Jamie Oliver spunea ceva si de linte dar am preferat sa sar acest ingredient. Totul a fiert bine vreo 20 de minute. Spre final am turnat continutul unei cutii de lapte de cocos (400 ml), am amestecat bine si am lasat totul sa mai dea intr-un clocot.

Atentie, laptele de cocos atenueaza puterea condimentelor deci in functie de cat de aromat doriti sosul mai puteti adauga sau nu turmeric si/sau garam masala.

Amestecul astfel rezultat l-am luat de pe foc, l-am lasat sa se raceasca putin si apoi l-am transformat intr-o pasta foarte fina folosind blenderul.

Am obtinut suficient sos sa fac in el 2 bucati de piept de pui si sa pun la congelator vreo 500 ml.


Puiul cu curry sauce este apoi usor e facut. Acesta a stat impreuna cu carnea pentru Tandoori Chicken in frigider in multa lamaie si un praf de sare.

Am calit in 3 linguri de ulei de masline, pieptul de pui taiat fasii. Dupa ce s-a rumenit, am adaugat sosul de curry si le-am lasat sa se imprieteneasca la foc mic.


Dupa ce carnea s-a facut, am facut o poza in graba tuturor bucatelor si m-am bucurat sa constat ca ce am gatit ar putea concura foarte bine cu orice restaurant indian, cel putin de la noi (promit sa ajung in India sa testez pe viu toate aromele veritabile).


Bottom line, cu putina munca si rabdare poti gati ceva minunat. Satisfactia este enorma.


Va invit sa incercati si voi sa ne povestiti ce si cum!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu