duminică, 12 februarie 2012

Blog culinar, indeed. Printre altele. ESCALOP


A gati nu inseamna neaparat o filosofie, nu trebuie sa iti faci curaj o saptamana ca sa fierbi un ou sau sa prajesti niste cartofi si nici nu iti trebuie cine stie ce talent sau certificari in domeniu, dar daca pui putin suflet, daca ai inspiratie si faci totul cu placere, atunci sansele de a gati ceva cu adevarat bun sunt foarte mari.

Toti oftam dupa mancarea de la mama sau de la bunica acasa si parca acesta este reperul major atunci cand criticam sau categorisim un fel de mancare.

Partea frumoasa este ca daca nu reusesti totusi sa le egalezi sau sa le depasesti pe ele atunci poti sa iti insusesti o serie de retete care sa devina specifice tie si pe care le poti pregati in mod unic punandu-ti astfel amprenta personala.


Reteta de escalop mi-a iesit atat de delicioasa incat nu se putea sa nu o fac publica.


Ingredientele folosite de mine: carne de vita, ciuperci (champinioane), ceapa, usturoi, ardei gras, vin alb, sos de rosii si condimente (piper, o frunza de dafin, cimbru si chimen).


Procedura a fost extrem de simpla si m-am adaptat din mers cautand gustul dorit pana ce l-am gasit.

Am taiat carnea de vita cubulete si am fiert-o cu putina sare.

Am calit ceapa taiata marunt in putin ulei de masline, am adaugat apoi usturoiul taiat si el foarte fin si dupa ce au capatat o culoare aurie am adaugat ciupercile si un strop de vin alb. Dupa ce ciupercile s-au inmuiat putin in acest sos am adaugat carnea fiarta si ardeii taiati cubulete. Dupa ce au fiert nu foarte mult in suc propriu am adaugat un sos din suc de rosii, vin si condimente, am potrivit de sare si le-am lasat sa discute unele cu celelalte in tihna la foc mic.

Finalul a fost nu doar glorios dar si delicios, ceea ce conteaza pana la urma cu adevarat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu