miercuri, 22 februarie 2012

Ai carte, ai parte ... de lucruri frumoase

Am considerat intotdeauna cartea ca pe o mica avere. Intr-o carte gasesti informatie sau imaginatie. Prin intermediul cartii poti deveni mai intelept, mai bogat, mai umblat sau mai sigur pe tine.

Pretuiesc atat cartea care imi calauzeste pasii in profesie cat si cea care ma poarta pe taramuri umblate doar de pasii creatorului lor. Prin intermediul cartilor ma plimb, visez, sper, invat .. M-am regasit saptamana aceasta intr-un loc unde nu mai fusesem niciodata si totusi unde m-am simtit de parca as fi revenit intr-un spatiu foarte cunoscut care m-a primit cu bratele deschise. Printr-o intamplare am calcat pragul bibliotecii Baroului Bucuresti in noua sa locatie din Palatul de Justitie. A fost un sentiment asemanator acelui cand intri intr-un locas sfant care te copleseste, sentiment care este combinat cu liniste si cu senzatia ca aici poti dobandi si pacea si cunoasterea, ca aici ti se va raspunde la intrebarile care te framanta de atat amar de vreme. Palatul de Justitie in intregul sau este o cladire deosebita, cu multa prestanta si multa istorie, dar acest loc, putin indepartat din calea maselor ce cauta dreptatea sub fel si chip, are un farmec aparte. Mobilierul nou dar care prin stilul adoptat denota un aer de altadata este foarte impunator si toata lumea de acolo te intampina cu voie buna si te ajuta sa gasesti raspunsul cautat. Am intalnit colegi de toate varstele si mi-a crescut inima cand am constatat ca pregatirea profesionala continua nu este doar o expresie frumoasa din statutul profesiei de avocat ci o chestiune reala, prezenta si fara de care un avocat competent nu poate sa profeseze. Cred ca acest locas si-a castigat pe drept merit un nou adept. Stiu sigur ca voi reveni acolo chiar si numai pentru a ma refugia intr-un loc linistit intre doua dosare .. Prin contradictie cu cartile, nu mi-au placut niciodata ziarele pe care le-am considerat un rau necesar, ca o pastila pe care trebuie sa o inghiti repede ca sa poti fi conectat la realitatea prezenta. Nu imi plac ziarele de scandal si care traiesc din vietile altora si simt un soi de raceala fata de cititorii lor care se alimenteaza cu astfel de stiri. Prefer fictiunea din paginile unei carti. De ceva vreme am descoperit ziarele care iti vand alaturi de ele, o carte. Pretul este atat de mic incat probabil atrage pe oricine care desi este pasionat de lectura poate nu isi permite sau nu are ragazul de a se duce intr-o librarie pentru a achizitiona o carte. Tot mai des intalnesc oameni care devoreaza aceste carti cu titluri mai mult sau mai putin cunoscute, in metrou sau in autobuz, la serviciu in pauza sau in parc sub razele soarelui de primavara. Multi se plang ca romanul nu mai citeste, ca fuge de cultura, dar eu cred ca se inseala. In epoca internetului, stapanul suprem al informatiei, exista totusi si oameni care pretuiesc o carte, pe care o vor judeca dupa bunul plac daca este buna sau nu, uitand de orele de limba romana cand trebuia sa disecam intentia autorului si eventual sa acceptam teorii cu care nu eram de acord doar pentru a trece clasa. Ati fi surprinsi dar am observat ca si intre carti exista competitie. Uneori inving cele de care ai cea mai mare nevoie in acel moment desi sufletul tau tanjeste dupa o alta. Nu pot sa uit cat de mult imi doream sa citesc proaspat aparutul Cod al lui Da Vinci si datorita faptului ca trebuia sa ma dedic definitivatului cartile de drept imi acaparasera pana si constiinta care nu ma putea lasa sa ma abat de la scopul meu. Imediat dupa ce am aflat rezultatele am imprumutat cartea si am devorat fiecare pagina. Ulterior am si cumparat-o pentru ca nu putea sa imi lipseasca din colectie. Acea foame de lectura, de altfel de lectura decat cea de specialitate ma macina si acum si gasesc o placere deosebita sa ma refugiez in paginile unei carti, pe care o judec, o pun la zid sau pe un piedestal intr-un coltisor de suflet. Eu cred cu convingere ca lumea de azi are “carte” si are si parte de lucruri frumoase in consecinta, de intelepciune, de vise, de speranta. Va indemn pe toti sa savurati o carte pe care doreati de mult sa o cititi dar tot ati amanat, sa intrati intr-o librarie sau intr-o biblioteca, sau pur si simplu sa descoperiti noi locuri de studiu si de relaxare.

Publicat pe http://www.avocatnet.ro/ la 31.03.2007.

Un comentariu:

  1. Am descoperit acest articol scris acum aproape 5 ani, (parca intr-o alta viata) mi-am dat seama ca este inca de actualitate si m-am gandit sa il impartasesc si prin intermediul Cafenelei.

    RăspundețiȘtergere