marți, 4 iunie 2013

Viata ca o bijuterie - Interviu cu Laura de la Alexa Biju

Pe Laura am descoperit-o prin intermediul Facebook-ului, prin care isi promoveaza business-ul. Putem spune ca a fost dragoste la primul Like :) . Noi, fetele de la Cafenea, suntem iubitoare de frumos si de lucruri facute cu dariure si pasiune. Asta ne-a atras privirea cand am descoperit minunatiile ce ies din mana Laurei, sub denumirea Alexa Biju. 

C.V.: Draga Laura, de ce "Alexa" Biju?
L.:  De ce? Este foarte simplu: aceasta afacere s-a nascut cam in aceeasi perioada cu fetita mea si am decis sa-i poarte numele. Se intelege: ambele imi sunt foarte dragi si fac tot ce pot sa nu o neglijez pe una in detrimentul celeilalte.

C.V.: Povesteste-ne cum a inceput aceasta idee de business si mai ales cu ce te ocupai inainte de Alexa Biju sau daca si in prezent ai activitati colaterale. Te mai ajuta cineva in aceasta activitate?
L.:  De cand ma stiu m-au atras poate fara sa–mi dau seama culorile, in mod special combinatiile inedite de culori. Imi placea sa fac si sa desfac margele colorate, sa combin materiale, desigur am luat totul ca o joaca. Faptul ca meseria mea de baza, cea de economist, este una rigida care nu implica creativitate, m-a determinat definitiv sa ma orientez catre acest domeniu frumos care hraneste sufletul, dar mi-a dat in acelasi timp si baza de cunostinte necesara pentru a transforma totul intr-o mica afacere. O perioada am continuat sa lucrez pe ambele planuri, pana in momentul in care am decis ca acest hobby se poate transforma intr-un mic business. Deoarece sunt genul de om care nu fuge de schimbari, care iubeste provocarile de orice fel, am decis sa las tot ce am facut pana aici in urma si sa o iau de la capat, sa fac ceea ce–mi place cel mai mult. Este minunat sa muncesti cu placere: pentru mine ziua de luni este o bucurie, nu mai am sentimentul ca incepe o saptamana chinuitoare de lucru, dimpotriva abia astept acesta zi :). Trebuie sa recunosc ca as avea mare nevoie de ajutor, dar aceasta afacere este de asemenea natura ca nu poti implica alte persoane, dar mai apelez uneori la ajutorul mamei si de multe ori,  nu glumesc cand spun, ca daca as avea patru maini ar fi perfect :)
C.V.: Materia prima ti-o achizionezi din tara, din afara sau ti-o mai confectionezi si tu? Pe ce te bazezi cand faci alegerile pentru materia prima?
L.:  Materia prima o achizitionez si din tara, dar mai mult din afara, din tari cu traditie in prelucrarea bijuteriilor care imi pot furniza materiale de buna calitate, acesta fiind principalul criteriu in  alegerea pietrelor si furniturilor. Am pretentia ca bijuteriile create de mine, prin calitatea materialelor si aspectul lor in general sa depaseasca denumirea generica de “gablont“ care este caracteristica bijuteriilor fabricate in serie mare din sticla si plastic; poate ca in timp o sa reusesc sa–mi educ si clientele sa deosebeasca piatra naturala de plastic.

C.V.: De unde iti gasesti inspiratia? Clientele tale au cerinte proprii sau te lasa pe tine sa fii in charge la capitolul design, culoare? Practic, sunt aceste bijuterii dupa chipul si asemanarea creatoarei lor sau a clientei?
L.:  Inspiratia este de moment: de multe ori imi propun sa fac ceva, dar finalul se dovedeste surprinzator si pentru mine. Lucrez si la cererea clientei dar conditia este clara: daca mie nu–mi place ceea ce mi se cere, mi se pare ca nu se potrivesc culorile sau materialele, nu execut comanda. Oricum de cele mai multe ori clientele imi dau doar anumite detalii, restul decid eu.



C.V.:  Ai urmat vreun curs sau studii de specialitate, de unde atata maiestrie?
L.:  Nu am urmat absolut niciun curs de specializare. Tehnicile de lucru le-am invatat de pe internet dupa multe luni de cautare, iar restul cred ca este nativ. Probabil ca am mostenit putin din talentul mamei mele care picteaza foarte frumos.

C.V.: Cum ai ales sa iti promovezi afacerea? Pe langa Facebook si colaborarea cu site-ului breslo.ro, participi la targuri, expozitii? Cum putem plasa o comanda catre Alexa Biju?
Eu marturisesc ca nu pierd mult timp pe Facebook in general, dar daca vreau sa vanez o bijuterie creata de tine, efectiv mi se lipesc ochii de laptop ca sa nu mi-o ia cineva inainte. Cu toate astea, de fiecare data cand am ales o creatie de-a ta am fost impresionata ca am primit exact ce am comandat (si aici vreau sa subliniez importanta unor fotografii de calitate care sustin realitatea produsului) iar livrarea a fost nu doar foarte prompta dar si in conditii de siguranta precum si ambalata foarte dragut. 
L.:  Din pacate nu am prea avut timp pentru promovarea propriului business, m-am bazat pe Facebook si momentan pentru mine este suficient. Am si un mic magazin fizic de prezentare a bijuteriilor mele dar cred totusi ca viitorul este comertul on–line. Comenzile le primesc prin mesageria Facebook, unde stabilesc impreuna cu clientele mele diverse detalii. Poate pe viitor o sa ma orientez si spre alte platforme de acest gen care ma pot promova si ma pot ajuta sa–mi dezvolt afacerea.

C.V.: Ce recomanda bijuteriile realizate de tine fata de cele "de serie"? Ce ne transmiti prin creatiile tale? 
L.:  Eu cred ca puteti recunoaste bijuteriile mele de restul destul de usor: mi-am conturat un stil propriu si asta cred ca se vede. Eu cel putin mi-am format ochiul si deosebesc imediat bijuteriile de serie fata de cele unicat. Sa fim serioase: fiecare femeie isi doreste sa fie unica, atat prin vestimentatie cat si prin accesorii. Ei bine, eu ma adresez acestei femei, o femeie puternica, activa, cu personalitate, care vrea sa iasa din anonimat. Cred ca este suficient cat prost gust vedem zi de zi si cat de invadata este piata de produse chinezesti de proasta calitate.

C.V.: Am vrea sa te rugam in final sa transmiti un mesaj de suflet cititoarelor noastre si clientelor tale (existente si potentiale, de ce nu).
L.: In final mesajul meu este clar, se desprinde din experienta mea de viata : Atat timp cat faci ceva cu placere maxima, cu seriozitate si simt de raspundere, rezultatele nu intarzie sa apara. Am fost intrebata mereu daca se poate trai din handmade. Raspunsul meu este clar: da, se poate, daca tratezi asta ca pe o afacere, nu ca pe un simplu hobby.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu