duminică, 16 octombrie 2011

CHINA - Jurnal de calatorie (v)

Guangzhou
Acest oras este capitala Cantonului si o zona aparte. Este “orasul florilor”. Aici in sud, oamenii sunt curiosi si prietenosi. Mai toata lumea vrea sa faca poze cu tine pentru ca esti, probabil, o ciudatenie.
Am vizitat insula Shamian, o oaza unde britanicii si francezii si-au construit locuinte si cladiri pe gustul si stilul lor.
Orice cladire sau edificiu este mandria orasului, asadar Templul Familiei Chen sau statuia celor 5 capre trebuie vizitate.
Bucataria cantoneza este ciudatica fata de ce mancasem pana acum si cu exotisme precum supa din gaina de matase care are pielea si carnea negre si care se spune ca este benefica pentru sanatate.
Aici in sud se mananca si carne de pisica, dar aceasta “delicatese” nu se gaseste pe toate drumurile.
Am mancat aici insa si ceva mai normal, respectiv castane coapte. Nimic mai banal poate si totusi au fost cele mai gustoase si mai carnoase castane pe care le-am mancat vreodata. Nice memories :) .


Hong Kong si Macao
Alt tren de mare viteza, alta gara SF-ista, alta destinatie.
Am ajuns in Hong Kong si inca de pe drum incepea sa se vada diferenta. Oameni de afaceri, cu prestanta si buni vorbitori de engleza ne-au insotit pe aceasta distanta.
Am circulat pe partea stanga a drumului. Hong Kong, desi nu avea stralucirea Shanghaiului ne-a impresionat probabil in special pentru influenta englezeasca. L-am clasat pe locul 3 in topul preferintelor mele din aceasta excursie.
Ne-am petrecut urmatoarea zi in Macao, care s-a aflat acum ceva vreme sub ocupatie portugheza.
Paradis al cazinourilor si al cumparaturilor, Macao este o zona foarte dezvoltata si in continua dezvoltare.
Statuia zeiteii Guan Yin strajuieste orasul.
Oamenii sunt calzi si parca au imprumutat ceva din spiritul si atitudinea portughezilor.
Ne-am intors in Hong Kong care ne-a impresionat inca o data.
Am urcat sa vedem panorama deosebita oferita de Victoria Peak si am coborat ca sa admiram cu invidie pe cei care faceau plaja sau surfing in Repulse Bay.
Aici toata lumea traieste bine, chiar si cei fara mari posibilitati. Intrebati daca au resimtit criza au marturisit cu bucurie ca tara mama, China, a avut grija de ei.
Aici engleza este la ea acasa si comunicarea este foarte facila. Am luat masa la/pe un restaurant plutitor la care am ajuns cu o barcuta. Cea mai interesanta masa am avut-o aici sau poate doar m-am lasat influentata pentru ca ni s-au servit creveti (preferatii mei) preparati in diverse modalitati dar toate extrem de delicioase.
Paradis pentru amatorii de shopping, aici gasesti orice, de la electronice de ultima ora, la piata de produse contrafacute. In Hong Kong nu se plateste TVA.
Am plecat si de aici cu promisiunea de a reveni.
Acum, la cateva saptamani dupa intoarcerea acasa ma gandesc cu nostalgie la aceasta excursie care mi-a deschis pofta de a explora Asia si care mi-a conferit confort si echilibru.
Acesta din urma cred ca este cel mai frumos dar pe care l-am primit, prin invatare, de la chinezi.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu