miercuri, 15 iunie 2011

Pentru pofticiosi


De ce fac Tiramisu? (Pentru ca fac relativ des. Am mai dat reteta? Nici nu mai stiu!) In fine… nu fac pentru ca e la moda, ci pentru ca e foarte usor de facut. Si pentru ca e interzis… adica foarte caloric, nerecomandat copiiilor pentru ca are cafea, si nici femeilor insarcinate pentruca e cam “crud”.

Deci doua galbenusuri le bat bine cu zaharul - doua linguri. Apoi adaug o cutie de mascarpone (cam 200-250g) si la final 2 albusuri facute in prealabil spuma. Exista si varianta in care la albusuri se adauga un plic de praf de frisca… dar nu mi se pare prea sanatos si-atunci eu nu il mai pun. Si, cum ziceam, ouale se folosesc crude. Nu se simte treaba asta, insa unora nu le place ideea in sine. Asta sa se stie ca exista si retete cu oua ne-crude... cica... eu n-am incercat.

Folosesc si o cutie de 20 de piscoturi pe care le imbaiez, foarte putin, in cafea facuta fara zahar (asa zic eu). Le asez cum imi vine la indemana pe o farfurie intinsa sau intr-o tava, ideea e sa-mi iasa doua straturi intre care sa pun crema. Si mai pun crema si deasupra plus ciocolata rasa/cafea/cacao dupa preferinta.

Daca-i musai si neaparat, poate fi facut si cu fructe peste crema si piscoturile insiropate cu suc de portocale de exemplu. Lasat o zi intreaga la frigider, poate si o noapte, e foarte aromat si racoritor. Cum doriti, cum preferati, garantat e ca-l mancati! Ia uite ce mai rima! :)

Un comentariu:

  1. Eu care tocmai am mancat Tiramisu la mama lui in Italia pot confirma ca al tau este muult mai delicios!

    RăspundețiȘtergere