luni, 12 septembrie 2011

CHINA - Jurnal de calatorie (II)








Yichang
Acest oras este un important port al fluviului Yangtze, cel de al treilea ca marime dupa Nil si Amazon.
Am ajuns aici pentru a ne incepe croaziera pe fluviu. Pana la imbarcare am vizitat Muzeul Orasului, mandria locuitorilor si care prezinta trecutul regiunii si vestigiile descoperite de-a lungul timpului. Interesant este ca simtul comercial este prezent si aici pentru ca intr-o camaruta a muzeului erau oferite spre vanzare turistilor diverse obiecte de arta din jad, cupru sau lemn primite ca donatie.
Tot in acest oras am descoperit o taraba unde se pregateau gogosele cu diverse umpluturi (mai mereu habar nu ai ce mananci dar pana la urma tot ce conteaza este sa iti placa gustul) coapte la aburi in timp real in recipiente din bambus (dim sum). Probabil taraba respectiva precum si un mic supermarket din oras au cunoscut vanzari record cu romanii veniti in prospectare.
Contrastele domneau si aici: cladiri darapanate convietuiau cu “paduri” de blocuri enorme. Totusi, oamenii afisau figuri calde si senine. Pana la urma asta e tot ce conteaza.

Croaziera pe Yangtze
Vreme de cinci zile am parcurs traseul Yichang – Chongqing la bordul unui vas de croaziera.
Monotonia plimbarii pe apa a fost insa destramata cu succes de cateva excursii deosebite: The Tribe of Three Gorges – unde, urcand pe munte am vazut obiceiuri locale, precum o nunta traditionala (aici am aflat ca tinerii se casatoresc la 20-21 de ani, ca obisnuiesc sa se intalneasca o data sau de doua ori inainte de casatorie, iar fetele indica alesul prin aruncarea unui buchet), am ascultat cantece specifice zonei, am vazut cum se pescuieste cu cormorani si am avut impresia ca aici timpul sta in loc sau nici macar nu este cunoscut ca si concept; Lesser Three Gorges – ne-a incantat cu peisaje magnifice, cu povesti de demult si cu placerea de a observa maimute (macaci) in mediul lor natural; Ghost City – unde povestea se imbina cu superstitia.
Este greu de descris in cuvinte frumusetea peisajelor si este de admirat ca fiecare coltisor este exploatat si daruit privirii tuturor ce stiu sa aprecieze asa ceva.

Chendu
Am terminat croaziera in portul Chongqing, cel de al treilea oras ca marime din China. Am plecat apoi intr-o calatorie de 3 ore catre Chendu unde se afla o faimoasa rezervatie si statie de cercetare pentru ursii Panda (uriasi si rosii).
Aceasta specie, ca multele altele, este in curs de disparitie, dar chinezii fac tot posibilul sa protejeze aceste frumoase animale.
Uriasii Panda erau la siesta atunci cand i-am vizitat, lenesi si cu niste mutrite dragalase. Tot grupul a fost la unison incantat de aceasta experienta, dovada fiind poate si zecile de suveniruri achizionate avand ca tematica Panda urias.









Un comentariu: