luni, 25 iulie 2011

Pentru pofticiosi II

Ieri am facut mai multe chestii cu afine... si una cu cirese. N-aveam nici un chef de gatit, dar aveam mai multe lucruri vechiute (a nu se intelege expirate) prin frigider si m-am hotarat sa nu arunc nimic.

Afinele au fost principalele nemancabile ca atare. De fapt, daca nu le mananci imediat ce le culegi, nu mai au nici un haz. Asa ca pe-astea de le aveam ratacite le-am impartit in 2... nu stiu cate erau dpdv gramaj, dar am avut un castronel plin. Jumatate din ele au mers in vasul pentru blender cu un pahar de lapte batut de capra si ala cam pe duca (nu a fost asa rau cum suna :)), o lingura de zahar si niste esenta de vanilie. Asa mi-a venit mie! Am mancat cam jumatate din chestia asta pe loc, ca tot era rece, si jumatate am bagat-o la congelator. A cam inghetat bocna si nici n-a mai fost prea gustoasa dupa ce am lasat-o un strop la dezghetare, dar cica afinele-s sanatoase... si laptele de capra!


Apoi am facut tarta. 3 oua cu vreo 200 g de iaurt si 200 de grame de zahar le-am mixat cat am avut rabdare. Separat am amestecat 250 de grame de faina cu 1 pliculet de praf de copt si unul de zahar vanilat si la final le-am impreunat cu prima compozitie. Am uns tava de tarta cu unt, am turnat chestia cremoasa si apoi afinele pe deasupra. Am lasat-o la cuptorul in prealabil incins la vreo 180 de grade, pana intr-o jumatate de ora. A avut succes in campul muncii. :)


Chestia cu cirese a avut succes acasa. Blat de pandispan in pincipiu. Am separat 6 oua - galbenusurile le-am frecat cu 250 de grame zahar, 1 plic zahar vanilat si zeama de la o lamaie (se poate pune si coaja pentru cine o suporta) pana nu s-a mai simtit zaharul, iar galbenusurile aproape s-au albit. Albusurile le-am mixat pana la stadiul de spuma. 2 se toarna peste 1 si se incorporeaza usurel fara sa neutralizam de tot spumatura. Faina, amestecata cu 1 pliculet de praf de copt, se toarna in ploaie, cum se zice si, normal, se incorporeaza si ea. Am uns tava, am turnat compozitia si am presarat ciresele carora le-am scos samburii si pe care le-am dat si prin niste faina ca sa nu se duca la fund. Se coace la foc mai micut... adica cu rabdare ca asa treci marea! Si iese buna, dom'le!! Parol!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu