sâmbătă, 23 iulie 2011

Despre ce este si prin farfuria altora

Taurii sunt conservatori si gurmanzi. Asta daca vrem sa gasim vinovatul "viiciilor" noastre este replica perfecta.

Ei bine, daca tot am decis sa dam vina pe zodii, pana si eu m-am autosurprins pentru deschiderea pe care o am penru a incerca mancaruri noi, atat pe meleagurile noastre cat si in tara lor de origine.

Nu poti calatori in Ungaria fara sa incerci faimosul gulas, in Spania - tapas, paella sau sa bei Sangria, in Austria sa ratezi snitelul vienez, strudelul cu mere sau sachertorte, in Italia - pizza & pasta sau tiramisu, in Japonia sushi, in Turcia baclava si tot asa, ajungand la sarmalutele in foi de vita si cozonacii de la mama de-acasa.

Personal imi place sa gatesc variat si sa ma inspir, pe langa reterele mamei sau ale bunicii, din bucataria internationala. Imi place de asemenea sa mananc in oras sau sa comand mancare specifica altor tari pentru a descoperi, a ma incanta si a invata ceva nou.

Desi cativa ani mancarea chinezeasca si cea mexicana au ocupat primele locuri in preferintele mele, in ciuda conservatorismului ce ma caracterizeaza, in ultima vreme am descoperit si m-am indragostit de alte doua bucatarii (aici a invins gurmanda din mine): cea indiana si cea libaneza. Pe prima o evitam pentru ca imi era teama ca nu voi intelege nimic din gustul acesteia pentru ca voi fi prea ocupata sa sting focul ce mi-ar fi cuprins papilele. Pe a doua nici nu m-am gandit sa o onorez cu degustarea in ciuda faptului ca am copilarit alaturi de niste prietene ce veneau anual la bunici, tocmai din Liban (mai ciudat este ca desi m-am preocupat sa le invat limba nu m-a tentat pe atunci sa le incerc si mancarea). Nimic mai gresit. Bucataria si mancarea in general nu isi au locul langa ideile preconcepute.

Departe de avea curajul lui Andrew Zimmern, imi place totusi sa explorez domeniul culinar si sa incerc arome si ingrediente noi si sa nu ma limitez la ceea ce ofera bucataria traditionala romaneasca. Din acest motiv astazi voi pregati in loc de ciorba de vacuta, gazpacho, voi inlocui ardeii umpluti cu paste cu creveti si la desert ma voi desfata cu Eton mess!

Si pentru saptamana viitoare bat un apropo pe aceasta cale prietenilor nostri sa mergem la restaurantul thailandez de care le-am tot vorbit!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu