luni, 14 decembrie 2009

Reclamele noastre de toate zilele

Nu va scot din sarite toate reclamele astea idioate care apar pe toate posturile la fiecare 15-20 de minute? Ca sunt prea multe si prea des, ar fi una. Pana la urma reclama e sufletul comertului si posturile TV din asta traiesc (pentru ca ma limitez acum sa bomban doar reclamele de televiziune). Dar cele mai multe sunt penibile, ingrozitoare, de prost gust si asta fara sa reuseasca macar sa isi atinga tinta… pentru ca de cele mai multe ori, eu una, imi amintesc o reclama groaznica, dar fara sa mai stiu ce produs incearca sa aduca in prim plan. Daca mesajul n-are legatura directa cu obiectul sau serviciul in sine, nici o sansa!
Spre exemplu m-ar duce capul sa fac legatura intre baia lui Paul si un odorizant, dar care anume ar fi acela, nu cred ca mi-a ramas vreo secunda in minte. De fapt nici nu cred ca imi amintesc finalul reclamei pentru ca mi se pare cumplit de stupida… sau nu stupida, mai degraba scarboasa. Pot sa spun asa? Cred ca da. Plus ca e si contrafacuta. Sa pui voci romanesti peste cele originale (de ce natie or fi ele si oare suna la fel de ridicol?!?) mi se pare o idee proasta. Totul suna fals si nelalocul lui. Din pacate sunt multe reclamele la odorizante pentru baie si toate deloc reusite. Si a devenit plictisitor pentru ca de fiecare data auzim “S-a terminat, s-a terminat!”, dar par sa nu se mai termine niciodata.
Si m-am plictisit si de atatia experti pentru indepartarea petelor, de retelele de telefonie mobila care nu mai au clienti si practica stresul in toate felurile, dar mentinand probabil cele mai ridicate preturi din Europa, si m-am plictisit si de reclamele cu balonarea si tranzitul intestinal care se rezolva miraculos, dar care iti cam pun nervii pe bigudiuri. A, bine ca parca a mai disparut cea cu termopanul care rezista, rezista, rezista… pentru ca nu stiu cat as mai fi rezistat eu sa nu renunt la televizor definitiv.
Din fericire sau din pacate asta e salvarea mea. Emisiunile tv sunt atat de proaste, aceleasi filme vechi si rasuflate se redifuzeaza la nesfarsit (iar s-a dat “Greu de ucis” ca doar Bruce Willis e un mit care trebuie mentinut!), aceleasi pitzipoance sau altele nou-descoperite apar sa se balacareasca in public pentru a deveni cat mai mondene, incat nu stiu ce pretentii ar trebui sa mai am de la reclame… si aleg sa nu ma mai uit la nimic. E calea cea mai sigura pentru protejarea creierului. Si totusi… nu va scot din sarite toate reclamele astea idioate care par sa isi bata joc de bunul nostru simt?

Un comentariu: