vineri, 10 iulie 2009

Aer de Bucuresti

Acum doua zile, dupa destul de multa vreme, am mers cu metroul. Nu a fost o alegere, ci o necesitate, dar m-am gandit ca poate e oricum un avantaj dat fiind ca afara erau vreo 35 de grade si un aer sufocant. E adevarat ca exista acum si autobuze dotate cu aer conditionat, dar sansele sa nimeresti unul sunt cam aceleasi cu cele pe care le ai daca joci la 6 din 49. Sau... exagerez. Am nimerit o data unul si m-am minunat, dar mi-a trecut repede - la fiecare statie, din 4-5 persoane care se urcau se gasea una care sa se arunce direct asupra unui geam si sa-l deschida cu patos si cu un aer superior care s-ar traduce prin ceva de genul: "Uite-i si pe imbacsitii astia, stau asa fara aer." De parca aerul de Bucuresti care intra prin orice fereastra are doar efecte terapeutice.
Lasand la o parte abaterile rautacioase, ma intorc la deosebita mea calatorie cu metroul. De ce deosebita? Am mers ani intregi zi de zi cu metroul, dar niciodata nu m-am simtit asa solicitata ca acum. Trebuia sa schimb trenul, sa schimb peronul. Mare inginerie! Doar am facut asta de nenumarate ori si, mai interesant, am facut-o in tari straine fara mare ajutor, fara probleme.
Nu si acum! S-au schimbat denumirile mai multor statii si, mai rau, s-au schimbat directiile de mers... adica pe placutele acelea rudimentare de carton sau tabla sau ce-o fi apareau alte nume. Nu stiu cat de mediatizata a fost treaba asta, stiam ca se schimba numele unor statii, dar habar n-am avut ca ar fi trebuit sa ma documentez inainte... pentru ca nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca Industriilor se schimba cu Preciziei. Adica Industriilor e denumire comunista si Preciziei nu? Sau ce naiba e Preciziei de fapt? Nu mi se pare un nume elocvent, un punct de reper clar ca sa stie omul incotro o ia. Si era sa iau trenul gresit... pentru ca s-au mai schimbat si rutele. M-a intrebat cineva incotro merge de fapt (deci nu eram singura derutata). I-am spus ca nu am idee... si tot asteptam, tot ma uitam poate-poate ma prind de ceva. Intr-un final mecanicul a anuntat si denumirea veche... Dar daca eram straina? Daca nu intelegeam romaneste? M-as fi plimbat cu metroul inainte si inapoi.
Stateam apoi si ma uitam, in metrou in timpul mersului, la un poster din acela pe care e trecuta harta Metrorex. S-or fi gindit mult pina sa aleaga noile nume? Adica Petrache Poenaru parca mi-a mai trecut pe la ureche... desi habar n-aveam ca e inventatorul stiloului - mi-a zis Google mai apoi cand l-am cautat din curiozitate. Dar de Nicolae Teclu chiar nu am auzit. Ar trebui sa imi fie rusine? Si Anghel Saligny... era cu podul de la Cernavoda, nu? Poate merge mai nou metroul si pana la mare.
Poate e doar parerea mea, dar mi s-a parut o treaba facuta doar ca sa fie facuta... sau ca sa existe o activitate. Pe mine una nu ma deranja sa ma urc sau sa cobor la Armata Poporului... doar asta am facut de cand ma stiu. Mai importante mi se pare lucrurile care tin de civilizatie. Dar pana la urma astea tin si de cei 7 ani de acasa pe care ii au sau nu unii dintre noi. Sa mai zic ca in orice tara civilizata in care am fost pe scara rulanta partea dreapta e pentru stationare si cea stanga pentru mers in pas mai alert? Am vazut ca au aparut si la noi desenele acelea cu pasi care iti indica cum sa procedezi, dar nu le ia nimeni in seama. Se fac 2 coloane si pe dreapta si pe stanga si stai cuminte sa ajungi sus... daca nu-ti convine n-ai decat sa mergi pe scara normala. Sa fim oare o natie de lenesi si nimeni nu alege varianta mai rapida?
Sau mai bine luam autobuzul. Pentru ca pana la urma, daca e sa vorbim drept, nu se compara nimic cu cocktailul de parfumuri de toate soiurile... naturale sau mai putin naturale, care poate fi experimentat doar intr-un mijloc de transport in comun care se taraste "iute" ca un melc intr-un trafic "revigorant" la temperaturi de fierbere a oricarui lichid fara ajutoare de vreun fel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu