miercuri, 17 iulie 2013

Intre surori

Arina ii citeste Katerinei Cenusareasa. Stau una langa alta pe patul din dormitorul mare... peste zi conventia e ca ele sa adoarma acolo. Pe Katerina o mai mut in patut, dar Arina se lafaie pe aproape 2 m latime si o las pentru ca e incredibil cata bucurie ii poate provoca faptul asta atat de simplu.

"Mama vitega e urata!", zice Arina. E un amanunt esential pentru ea si considera ca asa trebuie sa inceapa povestea. Katerina intinde manuta sa apuce cartea. "Nu, nu, fetitza! Iti citesc eu!"... si zice asta un pic tipat. Kitty face ochii mari si se uita la ea ca la Dumnezeu. Deja pare sa creada tot ce ii spune sora-sa, deja pare ca o va urma intru totul... I se lumineaza fata cand o vede, iar Arina se topeste la zambetul ei.

"Cu ce rochie sa ma imbac? Cu aia sau cu aia? Cu ce inel?"... sare cititoarea mea peste etape... De fapt descrie pozele si foloseste cuvinte pe care si le aminteste din atatea re-re-re-citiri de Cenusareasa. Apoi o cauta pe zana cea buna... si, daca tot e buna, ii spune Katerinei ca ii place de ea... si apoi ne trezim direct cu "pintzu'" pe scara... eventual cu pantoful in mana. Povestea se citeste rapid. Dar nici nu are importanta. "Sint gozava. Acum stiu sa citesc", imi spunea ea chiar ieri. Si nu pot sa o contrazic. Ii plac mult cartile si ma bucur ca ma mosteneste. Si are si o memorie buna - desi nu o pun sa repete ce aude, imi place sa o provoc sa vad ce a inteles si ce inventeaza pe langa. Iar Katerina ne asculta in timp ce ne jucam asa. Nu intelege, normal! Dar ne percepe starile... si atunci cand noi radem, si guritza ei se duce pana la urechi.

Cand se apuca sa citeasca, Arina isi ia langa ea cel putin 3 carti. Azi avea 7... dar n-a apucat sa termine nici macar Cenusareasa. Au adormit amandoua... si s-au trezit amandoua dupa vreo ora. De fapt galagioasa mica a trezit-o pe cea mare. Lenese cum stateam toate pe pat, ii spun:"Ne termini si noua povestea?" "Nu! S-a terminat ora de citire!" Si n-a fost chip s-o clintesc. Mi-am gasit nasul! :) Chiar trebuie sa fiu foarte atenta la ceea ce spun pentru ca orice poate fi folosit impotriva mea. Si cand s-or alia si amandoua impotriva mea... Pffffff! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu