marți, 27 octombrie 2009

Toby


Am un catzel foarte destept! (Nu va lasati inselati de aparente!) Acum doua seri, in masina… mergeam spre casa. El la mine in brate... dormea. (Deh, era obosit dupa ce o zi intreaga a alergat fericit si in voie in curtea lui buni… buni a mea, buni a lui). Si eu eram fericita ca statea in sfarsit cuminte si nu mai avea energie sa imi roada degetele si urechile si nasul si ce mai gasea. Si ghinion! Ne oprim la un semafor. In stanga noastra o mandra Dacie Logan. Geamul deschis, muzica urla… am ridicat o spranceana dezaprobator si nu am aruncat mai mult de o fractiune de privire la un asa reusit exemplar autohton. Toby al meu insa a fost profund indignat. A sarit ca ars si a inceput sa latre si sa latre si sa latre… Il tineam in brate si el se agita sa iasa pe geam… Nu e o surpriza ca el nu are nici cea mai mica idee despre ce dimensiuni are – 1,5 kg de par pe jumatate de kg de oase. Seamana doar cu stapana-sa care se crede destul de tare incat sa se ia la bataie cu alti soferi in trafic.
Dar Toby al meu are principii si puncte de vedere si le sustine sus si tare in fata oricui. Si ce sa ii explic ca “domnul” respectiv avea asa o buna impresie despre sine incat tinea neaparat sa se faca remarcat?! Cum sa inteleaga, bietul catzel ca asemenea specimene nici nu pot fi educate, nici nu pot fi aduse la un elementar grad de bun simt?! Ii spuneam doar sa taca.
Si semaforul nu se mai facea verde! Iar bestia mea se isteriza pentru ca avea si senzatia ca nu e bagata in seama. Ar trebui sa ma sperie gandul ca exista pericolul de proasta crestere, lipsa de educatie, nesimtire, mitocanism etc. la tot pasul... intr-o tara pe trei sferturi kitsch, tara in care noi aducem la viata copii. Ar fi trebuit poate sa ma duc si sa ii bat aluia in geam, dar cel mai probabil m-ar fi ignorat ca pe un al doilea catzel care ii latra la ureche si i-ar fi zis "stapanului" meu, ca de la "barbat" la barbat:"Tine-ti nebuna in lesa!" Cateodata am senzatia ca ne luptam cu morile de vant... sau ca normalul devine anormal si invers?!?!
Dupa cum spuneam... am un catzel foarte destept! Si sint mandra de el! Dar in situatii din astea... oare la ce ii foloseste?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu