duminică, 23 martie 2014

Dimineata de opera

Da, de dimineata am fost cu Arina la Opera... Opera Nationala... Pentru spectacolul Hansel si Gretel.
http://onb.operanb.ro/ro/opera/85-opera/134-hansel-si-gretel

N-am fost ca sa zic ca am bifat si asta, si nu povestesc ca sa ne dam intelectuale. Pur si simplu incerc de mult sa o duc si la o astfel de varianta de poveste. Pentru ca mie imi place baletul. Si-am cumparat o data bilete, la Alba ca Zapada daca nu ma insel, inainte sa ne dam seama ca politica institutiei este de a nu permite accesul copiilor sub 6 ani. Au cateva (4-5) spectacole pentru care ii vad apti si pe cei de 4 si 5 ani... Dar nu se joaca toate intr-o stagiune. Asa ca posibilitatile sunt limitate si mie asta nu imi convine.

In rest... Arina a fost incantata. Si eu la fel. Multi copii in sala... Si multi copii pe scena. Copii veseli, talentati, care in mod clar se bucurau pentru ceea ce fac. Decoruri superbe, costume energizante, pline de culoare si tinerete, muzica deloc obositoare. M-am gandit initial ca inseamna mult doua ore si un pic, fie ele si cu pauza. Luasem in calcul varianta de a pleca dupa 20 de minute. Dar chiar nu a fost cazul. Si am fost surprinsa sa constat ca publicul mic in general a fost captivat. Da, multi parinti citeau textul sau mai explicau... si se auzea un oarecare murmur. Dar nu plansete, nu tipete, nu rasete, nu obraznicii. De buna seama spectacolul a fost conceput pentru ei, iar ei au simtit asta.

Si e frumos sa iti educi copilul de mic sa aprecieze, sa stie sa aplaude, sa ofere flori. Nu cu forta. E ok sa incerce, sa constate ca ii place si sa spuna singur ca mai vrea. Si nu, nu erau doar fetite. Si da, majoritatea erau imbracati frumos, chiar elegant... Ceea ce e iarasi un lucru de buna cuviinta, de respect. Sunt detalii care probabil pentru unii nu inseamna nimic... Dar pentru altii, chiar fac diferenta care ii ridica cu o palma mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu