miercuri, 12 septembrie 2012

Insula primaverii vesnice - MADEIRA

Madeira este in mod clar locul potrivit pentru cei care vor sa se relaxeze si sa incerce alte meleaguri decat cele ale vecinilor nostri mai de aproape sau mai departe. 
Oferta este de fapt bogata si pentru toate gusturile pentru ca insula si arhipelagul cu acelasi nume iti dau posibilitatea sa alegi, sa combini si sa te bucuri in definitiv de ceea ce te reprezinta mai mult. 
De la plimbari pe langa levadas, excursii cu jeep-ul sau catamaranul, pescuit, privit de balene si inotat cu delfinii, plaja si relaxare (daca vrei plaja cu nisip trebuie sa dai o fuga pana in Porto Santo pentru ca Madeira nu iti ofera decat pietre si platforme de beton sau infinitele piscine din cadrul hotelurilor), paleta multumeste pe toata lumea. 
Capitala Madeirei, orasul Funchal este o combinatie intre statiune de mare, oras vechi si nou in acelasi timp. Istoria, trecutul, constructiile moderne, turismul se impletesc si reusesc sa impace atat calatorii cat si localnicii. 
Ce mi-a atras atentia au fost vegetatia abundenta, culorile tari si vii ale florilor, sentimentul ca intr-adevar acolo primavara nu pleaca niciodata.
Din Funchal am dat o fuga cu telecabina pana in satul Monte (exista si varianta de mers cu taxiul, mai ieftina dar mai putin pitoreasca) si apoi pana la Gradina Botanica. Am "sarit" peste plimbarea cu sania desi ne-am intrebat curiosi cam cum o fi sa te lasi purtat ca un Luceafar bland pana la poalele dealurilor. 
Alt lucru care m-a fascinat a fost ca si localnicii si turistii ieseau zilnic sa alerge. Parca era patria jogging -lui. De admirat mai ales ca zona fiind deluroasa alergarea parea (si era, pentru ca am iesit si eu sa alerg pentru ca era contagios) mai anevoioasa.   
Cine iubeste fructele si in special pe cele exotice trebuie sa mearga fie in pietele volante, fie in "Mercado dos Lavradores" unde se pot testa minunile pomilor din regiune. Am degustat atatea incat nici nu mai stiam care si ce aroma purta, motiv pentru care ne-am umplut sacosele cu de toate! La fel pentru iubitorii de peste, piata iti ofera un spectacol foarte interesant.
Si daca tot am discutat despre chestiuni comestibile, pot spune ca la capitolul culinar Madeira m-a fascinat. De la pestele papagal la cel spada, de la fructe de mare la vita pe piatra incinsa sau ciorba de peste in paine, de la mousse de ciocolata la inghetata de nuca de cocos, totul a fost delicios. Sosurile cu arome intrigante si garniturile aparent ciudate (gen bostan fiert care s-a dovedit absolut delicios) au completat cu succes toate mesele noastre, acompaniate mai mereu de un pahar de vin bun. 
Daca ai fost in Tenerife, Madeira iti va trezi aceleasi senzatii, relaxare, culoare, soare arzator si totusi bland. 
Iata si restul povestii in imagini:


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu