luni, 18 iunie 2012

Guilty as charged (sau cum sa ne asumam fericirea)


A trecut de mult vremea cand daca mancai o felie de salam de Sibiu trebuia sa te ascunzi intr-un ungher ca sa nu te stie nimeni si apoi sa iti reprimi amintirea acestui gest. Aproape ca uitai sa te bucuri si ajungeai sa inghiti cu noduri si te simteai la fel de nefericit ca inainte.
Si totusi, noi ca popor in general si multi dintre indivizii sai in particular, am ramas cu sechele si incercam sa mascam si acum fericirea.
Ne place sa ne vaitam, sa gasim argumente contra, sa criticam, sa dezbatem si sa judecam prea mult, sa uitam de noi, sa ne ferim, sa ne ascundem, sa negam si chiar sa mintim. Si pana la urma de ce? Puterea poporului (demos + kratos) ne-a dat libertatea sa ne bucuram de felia aia de salam de Sibiu si sa tipam in gura mare ca ne-a pus Dumnezeu mana in cap ca sa ne daruiasca o asemenea fericire. 

Mi-am dat seama ca si eu uneori raspund cu un cliseu mofluz la intrebarea “Ce mai faci?”, respectiv: “Pai … mai nimic, serviciu, casa, the usual.”, de parca m-as simti vinovata sa spun ca explodez de fericire, ca am o suta de mii de lucruri de care sa ma bucur si ca nu trebuie sa fiu pusa la zid de interlocutorul meu care poate are toate problemele din lume fix pe capul propriu sau mai grav, care e mult mai fericit ca mine dar habar nu are de acest lucru pentru ca il considera ca pe un lux pe care nu trebuie sa si-l permita. Si asta nici macar nu e altruism din partea mea, e autoflagelare!

Asa ca am decis sa pledez vinovata! Da, recunosc si imi insusesc toate capetele de acuzare ce mi se aduc!

Recunosc si imi asum si imbratisez fericirea in toate formele sale: de la omul minunat pe care il am alaturi, de la familia exceptionala ce ma inconjoara, de la prietenii pe care ii am, de la salcamul care mi-a atras atentia anul acesta cu parfumul sau, de la Adam si Eva a lui Rebreanu, de la inghetata cu sute de calorii pe care mi-o face cu drag soacra mea in fiecare vara, de la Aerosmith care imi canta acum in surdina, de la soare si viata si frunze si aparatul meu foto si visuri implinite, la multe si inimaginabil de multe alte lucuri.
Am decis sa nu ma mai ascund si sa imi mananc felia mea de salam de Sibiu in public pentru ca asa poate vad si altii si invatam incet, incet sa nu ne mai ascundem sentimentele, sa nu mai boicotam totul din jurul nostru, sa iesim din corsetul deprinderilor ce ne-au fost inoculate, sa traim frumos si intelept si cu multa, multa pofta de viata, ca pana la urma doar de viata prezenta beneficiem garantat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu