Pentru
organizatorii Salonului Auto de la Geneva, 2005, a fost un an
deosebit prin marcarea a numai puţin de 75 ediţii.Prima expoziţie
de auto şi biciclete din Elveţia, s-a ţinut în oraşul de pe
malul lacului Leman în primăvara anului 1905, dar cele două
războaie mondiale şi unele perioade de criză i-au afectat
continuitatea. De altfel, acesta nu este singurul motiv de mândrie.
Prestigiul manifestãrii a crescut constant în ultimii ani, prin
numãrul important de ziarişti acreditaţi, a spectatorilor (se
spera o cifrã de 800.000), dar şi a faptului cã majoritatea
constructorilor considerã Geneva locul ideal în prezentarea, în
premierã, a unui concept sau model. Astfel în ultimii douăzeci de
ani, seria ediţiilor anuale nu a fost întreruptã ca în cazul
saloanelor de la Paris sau Frankfurt care sunt organizate
alternativ.Şi aceasta în condiþiile în care Elveţia nu are o
piaţã dinamicã. Şi astfel tradiţia, în cel mai autentic stil
britanic, este un atu pentru care s-a muncit foarte mult.
Tripleta
Toyota Aygo, Citroen C1 şi Peugeot 107, care a fost oficial
consfinţitã la Geneva, pune bazele unei înţelegeri între doi
grei ai lumii auto: Toyota Motors şi grupul lPSA (Peugeot-Citroen),
ce-i important, doar în domeniul miniautomobilelor. Proiectul
cuprinde o uzinã comunã de montaj în Slovacia, dar şi o
politicã de vânzare coerentã, în sensul cã fiecare piaţã
europeanã a fost atent evaluatã şi, în consecinþã, se va ţine
cont de specificul ei în parte.
Dacia
la Salonul Auto de la Geneva şi Logan, un model european, sunt douã
motive de mândrie pentru orice român. Sigur, pentru cei mai
cârcotaşi dintre noi, suprafaţa, poate cea mai micã de expunere,
sau comentariile gen "am scãpat cheia în portbagaj şi voi
deveni astfel primul spãrgãtor al propriei maşini" pot
susţine ideea cã o Dacia rãmâne tot o Dacia. Evident, timpurile
când "strâns uniţi
în jurul..." au trecut de mult, iar diversitatea de opinii nu
este decât un suport normal în derularea unui asemenea
proiect."Dupã
o aşteptare nesperat de lungã, iatã-ne ajunşi la acest moment
extrem de important pentru noi", ne-a
declarat, în exclusivitate, dl.Constantin Stroe, vicepreşedinte la
Automobile Dacia SA.
Fiat
Croma, Alfa Romeo 159, conceptele Alfa Romeo Brera, Lancia Ypsilon
Zagato, au fost vedete de necontestat ale standului grupului Fiat.
"Trebuie
să recunoaştem că am ratat virajul din 2000. Este necesar ca, prin
noutãţi, sã epatãm din nou publicul", a
declarat dl.Sergio Marchione, pdg al constructorului torinez. Pânã
în 2007 concernul italian va mai lansa alte 17 noutãţi. Dupã
cinci ani de inerţie, mariajul cu General Motors pare a nu mai avea
loc. Ceea ce merge însă este colaborarea cu grupul PSA în domeniul
utilitarelor şi nimic mai mult. Deşi s-au tatonat, Renault şi Fiat
nu pot întreprinde nimic în comun, cãci se aseamãnã prea mult.
La Geneva a existat un zvon privind o apropiere de producãtorul
indian Tata. Oricum, dl.Sergio Marchione pare convins cã Fiat nu
poate supravieţui de unul singur.
La
standul Chevrolet, unul dintre modelele de interes pentru noi este
Matiz, a cãrui primã generaţie s-a vândut şi se vinde foarte
bine în România."Marca
Chevrolet a început sã fie cunoscutã şi în România. În aceste
condiţii suntem încântaþi sã anunţãm cã în luna aprilie vom
lansa şi pe aceastã piaþã noul Matiz", ne-a
declarat dl.Zoltan Kazas manager PR General Motors Europe.
Complexul
industrial Daewoo, de la Craiova, este un subiect fierbinte care
pânã în octombrie pare a avea totuşi o rezolvare. Când va expira
dreptul de folosire a licenţei, uzina din România va rãmâne se
pare în circuitul furnizorilor GM Daewoo Europa pentru partea de
motoare.
La
Audi am putut remarca o adevãratã euforie "quattro". Aşa
cum se ştie, Walter Rohrl şi Michele Mutton au fãcut celebru acest
concept al tracţiunii integrale permanente la autoturisme pe
traseele Campionatului Mondial de Raliuri. De altfel, cu o sãptãmânã
înainte de deschiderea Salonului de la Geneva, la Ingolstadt s-a
serbat în prezenţa lui Walter Rohrl "25 de ani de quattro".
Aşa se explicã prezentarea unor modele A3 şi A6 quattro cu
evidentă tentă sportivă.
La
BMW capul de afiş era M6, varianta sportivã a seriei 6, care a
preluat mecanica lui M5, respectiv fabulosul motor 5,0 l V10 care
furnizeazã 570 CP şi asigurã o acceleraţie de la 0 la 60 mph în
4,6 s. Pentru a crea un frison în plus, oficialii de la BMW au
anunţat cã viteza a fost limitatã la 155 mph ( ). Varianta
cabrio a noii serii 3 şi în mod special 320 d a suscitat
"interesul" multor jurnalişti asiatici, care au
fotografiat-o din diverse unghiuri.La acestea trebuie adăugată şi
restilizarea seriei 7 care repară unele inabilităţi stilistice.
Pe
lângã C1, francezii de la Citroen au avut ambiţia sã mai vinã cu
o noutate şi anume berlina C6, o adevãratã continuatoare a
stilului DS, Cx sau XM, cu o linie stilisticã aparte şi novatoare
totodatã.Fraţii de la Peugeot mizează pe 107 sau pe 407 Prologue
care vine să completeze gama 407,compusă până acum din berlină
şi break sau SW(sport wagon).
Noua
generaţie Focus pe care Ford a lansat-o anul trecut, este perfect
completatã de varianta sport ST prezentatã în premierã la Geneva.
Tot
pe câte o versiune sport au mizat şi cei de la Opel cu Astra OPC şi
respectiv Toyota cu Corolla TS. În plus, constructorul german a mai
expus, tot în premierã, şi generaþia a doua a van-ului Zafira,
care, prin numele sãu, tinde sã ne devinã ceva mai familiar.
O
veche vorbã româneascã spune, cu nãduf, cã neamţul tot neamţ
rãmâne. Cu siguranþã îţi reaminteşti acest lucru, vizitând
standul Daimler-Chrysler şi noua clasã B, care se integreazã
foarte bine între A, de la care preia conceptul pentru caroserie
şi C - Klasse. Alături au fost expuse un face-lift a coupe-ului CLK
şi SUV-ul din clasa M.
Un stand
impunător a avut Subaru în care modelele cunoscute erau încadrate
de noutăţi precum B9 un SUV impunător şi R1 un mini cu două uşi
şi patru locuri.Este interesant şi util de remarcat că
importatorul român nu se afla pe lista oficială cu reprezentanţele
Subaru.O reflecţie în plus la cumpărare, pentru că, în cazul
oricărei probleme, o recunoaştere oficială practic nu există.
Passat,
în 30 de ani a devenit o legendă .Generaţia a şasea este mult
mai spaţioasă, mai elegantă şi mai opulentă.Alături Golf Plus
şi Tuareg recent aureolat la Paris Dakar întregesc oferta
Volkswagen.
Conceptul
Civic a fost fără îndoială vedeta standului Honda alături de
berlina din clasa premium Legend 3,5 VTEC şi MPV-ul cu şase
locuri FR-V 2,2 CtDi.
Alianţa
Renault-Nissan funcţionează foarte bine.Deşi au avut spaţii de
expunere separate prezenţa fiecăruia a fost bine
individualizată.Japonezii au mizat pe Navara un nou pick-up 4X4 ,pe
350Z Grand Turismo ce va fi lansat în vară sau pe o nouă
generaţie Pathfinder sau Zaroot un concept SUV.La rândul
său,Renault a dorit să impresioneze prin varietatea ofertei de
la conceptul Zoe
la noul VelSatis sau Laguna.Partea sportivă a fost susţinută de
Megane Trophy şi monopostul R25 cu care s-a câştigat în
Australia.
Noua
generaţie Rio şi proiectul KCV-III au fost punctele forte de la
standul Kia.Constructorul Indian Tata a mizat Crossover ocombinaţie
între un SUV şi un MPV.
Geneva 75
a fost un salon care a remarcat o întoarcere către clasicism sau
către o conduită clasică în sensul că fiecare constructor a
renunţat la modelele nişă sau la diverse combinaţii în favoarea
duo-ului model nou-concept. Pentru spectator a fost poate frustrant
deoarece spectacolul respectiv numărul de maşini fost mai limitat
dar din punct de vedere al costurilor a fost fără indoială
benefic, mai ales că la unison s-a anunţat că dinamica lansărilor
de noi modele va fi menţinută. Aşadar Geneva 75 este o poveste cu
va urma….
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu